Meer klanten = meer voordeel voor iedereen
Logystix biedt alle klanten de voordelen van het collectief. Dus, hoe meer klanten we hebben, hoe meer orders we dagelijks verwerken. En hoe meer orders, hoe groter onze onderhandelingspositie is richting leveranciers van verpakkingsmateriaal en verzendpartijen. En die betere tarieven, daar profiteren onze klanten in mee. Deze schaalvoordelen gelden natuurlijk ook voor de vaste kosten (kosten magazijn/loods, bedrijfswagen, enzovoorts). Uiteindelijk kun je dus gewoon meer focussen op de groei van je webwinkel(s).
Verzendkosten
We bekijken per product wat de beste verzendoptie is voor die situatie. Als je je eigen verzencontract wil gebruiken is dat helemaal prima. Bijvoorbeeld als je Verzenden via Bol.com wil gebruiken – wat het best voor jullie is!
Verpakkingsmateriaal
We werken zoveel mogelijk met standaard, onbedrukte enveloppen en dozen. Dit doen we om maximaal gebruik te maken van schaalvoordelen. Het is uiteraard mogelijk om bedrukt verpakkingsmateriaal te gebruiken, maar tegen een meerprijs. De kartonprijs schommelde de afgelopen jaren flink, dus het is ingewikkeld om met constante vaste prijzen te werken. Vraag een offerte aan om te zien hoe voordelig onze verpakkingsmaterialen zijn!
Als je je eigen logistiek doet, maar wel via ons verpakkingsmateriaal wil aanschaffen kan dat ook!
FFC-fee
Ons verdienmodel is simpel en transparant. We vragen een FFC-fee per pakketje dat meestal hetzelfde is, vanaf 1,75 euro per order!
We werken met een volumestaffel. Hoe meer je door ons laat verwerken, hoe lager je kosten!
Bij deze prijzen zitten de volgende diensten inbegrepen:
Activiteit | Toelichting | |
---|---|---|
Inslag | Gratis | In overleg over volume en frequentie. |
Opslag per week | Gratis | Naar redelijkheid |
Orderfee (incl. 1 item) | Gratis | – |
Extra items | Gratis | Naar redelijkheid |
Track-and-trace | Inbegrepen | – |
GPS-afleverlocatie | Inbegrepen | – |
Versturen statusmail met digitale pakbon | Inbegrepen | – |
Toevoegen insert | Gratis | Flyer, kortingsvoucher, kadootje, etc. |
Cut-off tijd 17:30 | Gratis | 5 dagen per week |
Opstartkosten | Gratis | – |
Barcode per item | Gratis | – |
Persoonlijke accountmanager | Inbegrepen | – |
Bijkomende kosten
De verzendkosten worden aangevuld met een bedrag voor het opslaan van je voorraad, picken van je orders en het verpakkingsmateriaal dat je wenst te gebruiken. Heb je 1 of 1.000 pallets bij ons opgeslagen? Hoeveel items zitten er in iedere order? Wil je een blanco luchtkussenenveloppe of wil je bedrukte enveloppe? Wil je een enkele golf of een dubbele golf kartonnen doos? Heb je een speciaal project voor een bepaalde korte periode? Laat vooral weten wat je wensen zijn; we denken graag mee en komen sowieso tot een mooie win-win situatie.
Door externe economische factoren worden er bovenop de eerder genoemde standaard prijzen extra kosten in rekening gebracht. Vraag voor meer informatie een offerte aan.
Verzendkosten
We bekijken per product wat de beste verzendoptie is voor die situatie. Als je je eigen verzencontract wil gebruiken is dat helemaal prima. Bijvoorbeeld als je Verzenden via Bol.com wil gebruiken – wat het best voor jullie is!
Verpakkingsmateriaal
We werken zoveel mogelijk met standaard, onbedrukte enveloppen en dozen. Dit doen we om maximaal gebruik te maken van schaalvoordelen. Het is uiteraard mogelijk om bedrukt verpakkingsmateriaal te gebruiken, maar tegen een meerprijs.
FFC-fee
Ons verdienmodel is simpel en transparant. We vragen een FFC-fee per pakketje dat meestal hetzelfde is, vanaf 1,75 euro per order!
Activiteit | Toelichting | |
---|---|---|
Inslag | Gratis | In overleg over volume en frequentie. |
Opslag per week | Gratis | Naar redelijkheid |
Orderfee (incl. 1 item) | Gratis | – |
Extra items | Gratis | Naar redelijkheid |
Track-and-trace | Inbegrepen | – |
GPS-afleverlocatie | Inbegrepen | – |
Versturen statusmail met digitale pakbon | Inbegrepen | – |
Toevoegen insert | Gratis | Flyer, kortingsvoucher, kadootje, etc. |
Cut-off tijd 17:30 | Gratis | 5 dagen per week (NL/BE). |
Opstartkosten | Gratis | – |
Barcode per item | Gratis | – |
Persoonlijke accountmanager | Inbegrepen | – |
Bijkomende kosten
De verzendkosten worden aangevuld met een bedrag voor het opslaan van je voorraad, picken van je orders en het verpakkingsmateriaal dat je wenst te gebruiken. Heb je 1 of 1.000 pallets bij ons opgeslagen? Hoeveel items zitten er in iedere order? Wil je een blanco luchtkussenenveloppe of wil je bedrukte enveloppe? Wil je een enkele golf of een dubbele golf kartonnen doos? Heb je een speciaal project voor een bepaalde korte periode? Laat vooral weten wat je wensen zijn; we denken graag mee en komen sowieso tot een mooie win-win situatie.
Door externe economische factoren worden er bovenop de eerder genoemde standaard prijzen extra kosten in rekening gebracht. Vraag voor meer informatie een offerte aan.
Hoe werkt Logystix?
We vinden het belangrijk dat je van tevoren precies weet waar je aan begint, en willen geen verrassingen achteraf. Daarom willen we exact weten hoe jouw assortiment eruit ziet. Hoeveel wegen dingen, hoe groot is het, hoeveel komt retour? En ook: hoeveel verkoop je per dag/week/maand? Komt het per 40ft container of per doosje? Past het in een enveloppe, of moet het in een doosje? En moet er dan bubbelfolie omheen? Of een sticker op de doos? Je snapt het. We vragen je het hemd van het lijf. Zodra we weten wat je verkoopt gaan we door naar stap 2.
Ons prijsmodel is gemaakt om jou te helpen groeien. We willen dat je zo min mogelijk gezeik hebt en daarom weet je van tevoren al wat je gaat betalen. De prijs die je uiteindelijk mag betalen is opgebouwd uit drie elementen: [de prijs om het product te verzenden] + [ de prijs voor verpakkingsmateriaal] + [onze FFC fee]. Als je daarin kunt vinden, gaan we naar stap 3: Onboarding
We koppelen al jouw digitale verkoopkanalen aan ons centrale FFC systeem Picqer. Je krijgt uitgelegd wat je zelf kunt doen om het logistieke proces zo goed mogelijk te laten werken. We proberen zoveel mogelijk te automatiseren zodat er extra veel tijd hebben voor wat écht belangrijk is: waarde leveren voor jou en je klanten.
Alle accounts zijn met elkaar gekoppeld dus we zijn klaar om te beginnen met het verwerken van jouw orders. Jij kan gaan focussen op jouw kwaliteiten: het laten groeien van je onderneming. We werken iedere dag met veel zorg om jouw orders zo goed en zo snel mogelijk bij de eindklant te krijgen.
17:30
Gegarandeerde scan voor 17:30
Vanaf 1 order per dag
Je bent altijd welkom
VVB experts
We weten alles van Bol.com